-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7914 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا شمارش روزهاي حيض به صورت 24 ساعته است يا فقط شمارش روزها كافي است، مثلاً اگر عادت ماهيانة شخصي روز شنبه ظهر آغاز شود، بايد روز شنبه هفتة بعد همان موقع ظهر غسل كند يا روز جمعه؟

شمارش روزهاي حيض به تعداد روزها تعبير شده است، مثلاً اگر شمار عادت ماهيانة زني هفت روز باشد، عادت او هفت روز كامل است. حتي به صورت تلفيقي، يعني مثلاً اگر ظهور روز شنبه عادتش شروع شد و عادت او هفت روز بود، پايان عادتش ظهر روز هشتم خواهد بود، اما در پايان عادت بايد خون قطع شده باشد.

ممكن است چند ساعت زودتر يا ديرتر خون قطع شود. در هر صورت كسي كه داراي عادت ماهيانه است تا خون قطع نشده، از عادت ماهيانه پاك نشده است. اگر ادامه يافت و از ده روز تجاور كرد، بيشتر از عادت ماهيانه، استحاضه است. از اين رو بايد بابت خون هاي بعد از ايام عادت احتياط كند. احتياط بعد از گذشت ايام عادت ماهيانه به اين است كه اگر بعد از پايان عادت ماهيانه خون قطع نشد، احتياط كند، يعني وظايف زن مستحاضه را انجام دهد و براي هر نماز خود را پاك كند و وضو بگيرد و نماز بخواند، ولي به مسجد نرود و آيات قرآن را لمس نكند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.